SMHI påstod att det skulle regna idag. De hade fel. Jättefel.

Har njutit av solen på Grymön. Och plockat sten. Och druckit kaffe. Mr O frös så vi tog en shoppingsväng på Mirum också. Att handla jacka när man är 198 cm och har lång överkropp är inte det lättaste. Om man dessutom har en bestämd åsikt om vad man inte vill ha så är utbudet inte jättestort. Detta till trots så blev det en tjusig jacka inhandlad.

Just det, jag ringde 114 14 sent i eftermiddags också. Var och handlade på Hemköp och blev ”påhoppad” av en ganska enträgen knivförsäljare utanför entrén. Fasen också. Brott mot knivlagen. Polisdotter som jag är kände jag mig tvungen att ringa myndigheten. Fick prata med länskommunikationscentralen i Linköping och de skulle se om det fanns nån bil i närheten. Det gjorde det inte. Iaf inte under den halvtimmen som jag studerade mannen med knivseten. Ja, ja. Jag gav iaf polisen ett bra signalement och kan inte göra mer åt saken.

Nu ska jag avkräva Mr O på en nackmassage innan det är sovdags.

Godnatt

