Ikväll är jag nöjd. Jättenöjd faktiskt. Börjar med att gratulera Sanna Nielsen till vinsten! Så snyggt nummer, så kompetent sångerska, så nära Empty Room det går att komma, så välförtjänt helt enkelt. Och ja, jag röstade, på Sanna. Även om jag fortfarande tycker att Ellens vackra Songbird berör mig mer.

Jag är också nöjd för att jag diskat. Och gjort riktigt god köttsoppa. Och varit ute en liten sväng i det vackra vädret.

Mera positiva saker idag är Daniel Richardssons vinst i Holmenkollen. Jag vågade knappt titta under den sista kilometern. Sista gången de åkte uppför Hellnerbacken och in mot mål vankade jag omkring och pratade för mig själv. =) Det är stort att vinna en femmil. Det är ännu större att vinna i Holmenkollen och få träffa kung Harald. Det är störst av allt att Daniel Richardsson gör det just i år. Struligare säsongsuppladdning och inledning finns knappast. Ändå gör han det. När han stakade ifrån Martin Johnsrud Sundby strax innan upploppet fick jag tårar i ögonen. För, just det, han besegrade även en norrman. I Norge. Under den största folkfesten efter 17:e maj. Jag är imponerad. Och riktigt stolt.

Kryper ner mellan lakanen med en härlig känsla i kroppen. Tack för idag!

