Natten plågade mig med mardrömmar. Såpass att jag vaknade med ett ryck vid halv sju. Vet inte varför jag drömmer så konstigt. Det är emellanåt väldigt abstrakta drömmar för att sedan växla till konkreta händelser som gör att jag i vaket tillstånd ber de jag drömt om att inte hemsöka mig om nätterna. Konstigt det där. Har väl nån inre stress som jag hanterar dåligt.

Nåväl. Efter en alldeles för näringsfattig frukost bar det av mot sjukgymnasten. Yrseln kändes hanterbar och jag vinglade inte under den korta promenaden runt hörnet. Väl där föreslog världens bästa Eric att jag skulle ligga i en värmekammare. Som ett solarium med heltäckta sidor och cylinderformad uppsida. Min första tanke var panik men just nu gör jag vad som helst för att må bättre. Tack och lov skulle huvudet placeras utanför manicken. Sagt och gjort. Av med alla kläder, eller nja, trosorna fick vara på om än nerhasade till knävecken. Värmen sattes på och först kändes det mest som en vårdag. Efter en kvart höll glasögonen på att rinna av mitt fejs och 10 minuter senare var min puls lika hög som efter ett hårt gympapass. Svetten inne i kokongen ska vi inte tala om…. Eller jo, ni vet sånt där papper som läkare alltid har på behandlingsbritsen?! Det är ju ganska tunt och ljusgult. Efter att min kropp svettats på ett sånt i 30 minuter så var det nästan som brun pappersmassa. Shit! Att man kan svettas så utan att röra en muskel! Jag fick stränga order av bästaste Jordanka att gå hem och dricka vatten och sova en stund. Hoppas nu att kroppen fattar att värme är bra och att den slutar bråka med mig.

Sova ja. Det är tydligen en lyxvara för fröken Bergh numera. Har hela dagen försökt diverse tricks för att iallafall få nån liten kvarts sömn eller så. Förgäves. Det är väl den där inre stressen som påverkar mig igen.

Ligger iaf nerbäddad nu. Eller, hmm, nä. Jag har visst inte gnuggat gaddarna. Dags att göra det och hoppas att Mr Sandman kommer tidigt och stannar länge.

Godnatt.

